Friday, September 26, 2014

To Do List Apps

Sebagai seorang eksekutif muda, supervisor ataupun manager kita harus pandai-pandai dalam melakukan time management. Jika tidak kita akan rugi karena waktu akan terbuang sia-sia. Dimana salah satu formula yang dapat kita implementasikan adalah formula time management TLP 4T:

T : Tulis
Tulis aktivitas apa saja yang akan kita lakukan dalam satu waktu. Dalam 1 hari, selama 1 minggu.

L : Lama
Tetapkan lama waktu dalam pengerjaan aktivitas tersebut. Ini bertujuan agar pekerjaan kita tidak molor dan dapat terlaksana tepat waktu.

P : Putuskan
Putuskan aktivitas yang kita tulis tadi kedalam 4 kategori, yaitu:

T : Tolak
Tolak dan hapus  jika hanya jika aktivitas tersebut sia-sia belaka, dan tidak bermanfaat.

T : Tunda
Tunda jika aktivitas ini belum mendesak sedangkan masih ada aktivitas lain yang lebih mendesak.

T : Turunkan
Jika terdapat aktivitas yang mendesak tapi tidak atau kurang penting, maka turunkan atau delegasikan kepada staf atau bawahan yang kita anggap mampu melaksanakan aktivitas tersebut.

T : Terinci
Rinci dan pecah aktivitas hingga menjadi aktivitas-aktivitas kecil yang lebih detail.


Semua langkah-langkah tersebut dapat terlaksana jika kita dapat memulai dari langkah pertama dengan baik. Yaitu menulis apa saja tugas atau task atau To Do List yang harus kita kerjakan dan kapan harus kita selesaikan sebagai target waktu.

Jika kita menggunakan cara konvensional, yaitu menulis tugas kita di buku atau agenda, maka tak ayal kita akan sudah mengingat dan tidak ada pengingat selain kita harus rajin-rajin membaca urut dari A sampai Z, dari halaman pertama buku agenda kita hingga halaman terakhir.

Nah, pekerjaan kita akan lebih mudah jika kita menggunakan bantuan teknologi yang sudah ada di smartphone atau perangkat teknologi yang sudah tidak asing.

Diantaranya yaitu :

The 9 Best To-Do List Apps For 2014

1. Todoist (free or $29/year)
Winning features: Todoist’s layout is similar to your email inbox. Categorize your tasks, set due dates, and share your tasks with others if you need to.
Works on: Every device or platform you can think of!

2. Any.Do (free)
Winning features: Any.Do has a clean interface and adding new tasks is easy. You can also add reminders and sync your to-do list with the browser extension.
Works on: iOS, Android, Google Chrome

3. Carrot ($1.99)
Winning features: Carrot turns everything into a game, and it helps those who have trouble sticking to deadlines to get things done!
Works on: iPhone, iPad


4. Wunderlist (free or $4.99)
Winning features: Wunderlist is probably the prettiest to-do list app out there. The range of functionalities is amazing: add sub-tasks, assign to-do’s to collaborators, add notes, and set repeated events.
Works on: iPhone, iPad, Android, Windows, Kindle, Web

5. Calvetica ($2.99)
Winning features: Even though it is a calendar app, Calvetica provides a great overview of your tasks if you have the habit of scheduling them for specific times.
Works on: iPhone, iPad

6. Pocket Lists ($4.99)
Winning features: There is no other to-do list app that includes the same wealth of great features: location reminders, list syncing, transforming photos into to-do lists (!), and much more.
Works on: iPhone, iPad

7. Todo 7 ($4.99 or $14.99)
Winning features: The interface of Todo 7 is well structured and easy to work with. You’ll be stunned when you see its feature list!
Works on: iPhone, iPad, Mac

8. 2Do ($9.99 or $39.99)
Winning features: 2Do is like having all your to-do’s from all your projects in one place. Add tags to sort your tasks better.
Works on: iPhone, iPad, Mac, Android

9. Task ($0.99)
Winning features: Task looks simple yet it is very sophisticated. All of your tasks appear on one screen, and you can add reminders and dates/times to those tasks that require them. This to-do app is my personal favorite.
Works on: iPhone, iPad


Source : http://www.forbes.com/sites/allbusiness/2013/12/04/the-9-best-to-do-list-apps-for-2014/

No comments:

Post a Comment

Related Posts